Skip to main content

Ikan di laut asam di darat...

Orang jauh berkirimkan surat
Berkali-kali dibaca jua
Ikan dilaut asam didarat
Dalam kuali bertemu jua










=============********||||||||********=============

Terima kasih kepada anak-anak yang 'suruh' semua ni, terima kasih jua kepada semua yang merestui, mendoakan, membantu, menyumbang, menghadiri walimah dll.

Jazakumullah khayr al-jaza'.

Daripada,
Hasanah & Irwan



Comments

  1. Akmaliza Abdullah16 July 2010 at 03:36

    Alhamdulillah, mabruk.

    ReplyDelete
  2. Tahniah dan semoga berbahagia selamanya.

    ReplyDelete
  3. yang kelam itu kembali cerah bersinar...dan aku masih disini melihat di kejauhan tanpa mereka sedar aku disitu...
    "dengar cik adiklah sayang,orang jauh jgn rindu,org yang dekat dengarkan teman..."lagu dulu-dulu..untuk kamu-kamu...

    ReplyDelete
  4. Teacher Ros.Al Farabi Tuition Centre,Kepala Batas17 July 2010 at 11:37

    Syukur...moga dapat merawat hati yg sepi..pentas dakwah akan meriah lagi..hayati bahtera ini dgn kesabaran..semarakkan sistem ini supaya ramai muslimah memahaminya dgn kesedaran.

    ReplyDelete
  5. Syukran jazilan. Malu aaaaa..... dah tua2 ni....
    Untuk kaum kerabat, visit http://www.drhasanah.com/gallery then click ‘album dot..dot..dot…’
    Password required hihii (sila sms)

    ReplyDelete
  6. Teacher Ros, 'semarakkan sistem' ???!!! hihii...
    Mungkinkah muslimah boleh menerimanya dengan insaf dan sabar?
    Mungkinkah kaum Adam boleh hadam hakikat yang sering tidak mahu dipeduli di sebalik sistem ini?

    ReplyDelete
  7. selamat pengantin baru dr...smg berbahagia selalu..album dr ada pword,bole ke saya tgok hehe..=p

    ReplyDelete
  8. Cubaan yang baik Hidayah hihii.... maaf, saya segan la. Takut pw tersebar kat student USM terutama student HIS224 :D

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah..selamat pengantin baru dr..:D

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah semoga jodoh di dunia ini lebih baik dr sebelum ini...Amin dan InsyaALLAH.....(*_*)
    Dr tetap "role model & idola" saya.......
    semoga bahagia di dunia & di akhirat sehingga akhir hayat Dr dan keluarga....diam2 ye dah bertemu Prince Charming.....

    ReplyDelete
  11. Aini, jangan bagitau orang Tekun huhuu.
    Ikin, tak mau jadi idola. Idola tu maksudnya patung sembahan! uwwaa.. saya bukan patung, not even Cinderella nor that tiny Thumbellina :D

    ReplyDelete
  12. Tahniah Dr.. Barakallahu lakuma wa barakah alaikuma wa jama'a bainakuma fi khair..

    ReplyDelete
  13. Salam, wah...senyap-senyap nikah ya dr hasanah, semoga bahagia ke akhir hayat hendaknya, amin.

    (Awat sengih je...)

    ReplyDelete
  14. Tahniah Dr. Hasanah, semoga berbahagia sokmo,

    ReplyDelete
  15. salam Dr. Tahniah..benarlah janji Allah, disebalik kesulitan ada kesenangan..
    Saya terjumpe blog Dr. ni dikala saya terjatuh teruk ditinggalkan lelaki yg hampir sy kahwini..dlm ms yg same adik perempuan, yang kami berjanji utk kawen skali tetap teruskan rancangan dia w/pn sy kecundang..tapi Allah je yg tau prasaan sy menahan rs lihat persediaan kawen adik..slame tu sy x berkongsi ngan mak ayah..hingga saya x mmpu tanggung lagi..sy mintak kebenaran utk menyewa diluar utk cari kekuatan..Dr., salahkah tindakan sy nie..kufurkah sy dgn hikmah yang Allah beri nie..

    ReplyDelete
  16. salam Dr.

    Tahniah atas pertemuan jodoh ini..Semuga berkekalan. Saya menemui blog dr ini bagi merungkai dan merujuk kes kwn saya yang diceraikan ketika hamil..syukur..info ini amat membantu dan dia sedang menjalani tempuh eddah yang hanya beberapa lagi..semuga dipemudahkan kelahirannya..

    bagaimana dgn aurat2 selepas ditalak....? seperti bukan muhram ke?!!

    ReplyDelete
  17. tahniah dr hasanah....

    ReplyDelete
  18. TAHNIAH, Hasanah!!!! Semoga berbahagia ke anak cucu, dunia dan akhirat... hadiah syawal tahun ni, ye^_*

    kak odi

    ReplyDelete
  19. salam doc..wah!! terkezutt!!!hehe..lama tak bertandang..apapun tahniah..apapun cek doakan moga kekal hingga ke syurga..aminnn ya rabbal a'lamin...(smile)

    ReplyDelete
  20. Dr xde akaun fb ke?

    ReplyDelete
  21. Ya Allah, sya betul2 terkejut. Syukur dan semoga bahagia berpanjangan. Dr berani buat kptsan. Saya je yg takut2 wpun istikharah dah. agaknya, belum jodoh kot.

    ReplyDelete
  22. Salam Dr. Hasanah.
    Sy pelajar HIS224. sem ni.=]
    Sy ikut blog Dr ni lama dah.
    Bila dpt update entry ni minggu lepas, sy bukak la, sy tgok, pastu tutup,
    Hri ni sy bukak utk entry baru, lps tu, sy prasan comment psl tahniah,
    Sy tengok, dr sendiri rupanya,
    sebelum ni x prasan, ingatkan org lain,
    Apa pun, tahniah utk Dr. Hasanah.
    Semoga dr.hasanah dan suami dan anak-anak bahagia dunia dan akhirat.
    amin ya Rabbal 'alamin. =]

    ReplyDelete
  23. Kuliah Selasa minggu lepas, baru 4 hari walimah!
    Fatimah, mm... tu lah, jodoh kan... no comment. Jangan terkezut semua ye.

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum,


    Saya tumpang bahagia melihat keceriaan Dr. hari ini.
    Benar janji Allah, selepas setiap kesulitan ada kemudahan. Semua perkara yang ditakdirkan adalah yang terbaik untuk kita. Barakallahulakuma wabaraka alaikuma wajamaa bainakuma fi khair.

    ReplyDelete
  25. Salam...tahniah Dr. Semoga Dr bahagia bersama dengan kehidupan baru ni. saya sebenarnya takut utk buat keputusan spt Dr buat.Saya juga seorang ibu muda yg kehilangan suami ketika saya mengandung 7 bulan dan ketika usia perkahwinan kai beru 1tahun 1 bulan. Saya takut...

    ReplyDelete
  26. Terima kasih & Alhamdulillah, tak stressful loneliness sangat walaupun PJJ (pasangan jarak jauh). Su, apa-apa keputusan pun kena fikir sejuta kali.
    Bila saya putuskan untuk terima ustaz Irwan, fuh... tensen yang amat sangat sebab ada pihak-pihak tertentu yang kata saya macam-macam. Saya rasa Su faham siapakah yang 'biasanya' tak suka bila si ibu tunggal mahu berkahwin lain, sabar.... sabar.....

    ReplyDelete
  27. salam...Dr tahniah....semoga berkekalan hendaknya...jemput2 la kami kalu Dr wat jamuan nt...husna bgtau kami tadi...dia ikut sya g bilik ptg td...sy gembira Dr dah kawen...:)

    ReplyDelete
  28. salam...mabruk ya doc..saya gembira dgr berita ini..
    org tekun dh tau la doc..:) barokallah..!

    ReplyDelete
  29. salam ..tahniah DR, semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..saya tumpang bahagia melihat keceriaan DR, semoga kehidupan yg dilalui akan dberkati dan dredhai ALLAH..amin..

    ReplyDelete
  30. Tahniah Dr...Dugaan kita same.Doakan saya menemui kebahagian baru seperti Dr...

    ReplyDelete
  31. Alhamdulillah, smoga kehidupan dr terus diberkati oleh Allah. amin.

    ReplyDelete
  32. Orang Tekun dah tahu? hihii.... ni yang segan. Terima kasih semua kerana mendoakan. Patut lah ramai yang tersengih-sengih bila hubby ada.
    Hidayah, Insya Allah ada sinar kebahagiaan yang Allah mahu berikan, cuma masanya sahaja yang berada dalam ilmu Allah. Kebahagiaan daripada Allah tidak semestinya pada diri seorang lelaki. Malah, kebahagiaan boleh jadi dalam bentuk/keadaan yang tidak kita sangka-sangka.

    ReplyDelete
  33. salam DR....tahniah selamat pengantin baru......
    maaflaa telambat buat ucapan........

    tahniah...tahniah...kalO tak kbratan blew share paswrd..nak tgk albUm kawen dr....=)

    ReplyDelete
  34. dr...nama sy naseebah...dr x kenal sy...sy baru pertama kali btandang kt blog ni....tip ada org nama sama ngan sy dh ade dlm blog ni...pepun sy nak cakap...MANA ACI............KNP SY BELUM .......INI TIDAK ADIL..............ME TENSI HUUU....PORDIOS.... (titik titik itu menjadi pembayang ayat sambungan..kalo nak tahu apa ayat tuh..jgn lupa SMS..tp dr. xkenal sy kan??hik hik hik...huhuhuh...

    ReplyDelete
  35. salam,
    Dr, saya nak tanye?
    betul ke kalo perempuan x kahwin berdosa?
    malah ibu bapa juga berdosa andai anak perempuan tidak berkahwin?
    ape maksud hadis ' nabi x suke pada mayat wanita yang tidak berkahwin'...?

    ReplyDelete
  36. nordiana tajuddin8 December 2010 at 00:37

    cxxxxk upanya dr. nie......
    [ edited :) by blog owner hihii]

    ReplyDelete

Post a Comment